אמנת זכויות הדייר בדיור הציבורי
משרד הבינוי והשיכון
אמנת זכויות הדייר/ת בדיור הציבורי
ליבת פעילותן של החברות המאכלסות נעשית יום יום למול דיירי/ות הדיור הציבורי. חלקה מתבצע בסניפי החברות אך רובה בדירות עצמן.
אמנת שירות זו נועדה לעגן ולהבהיר לדיירים/ות, על מגוון מאפייניהם/ן (המגדריים, הדתיים והתרבותיים ואחרים), את זכויותיהם/ן מול החברה
המעניקה להם/ן שירותים. הכל מתוך שמירה על כבוד הדיירים/ות באמצעות התנהלות ראויה בין עובדי/ות החברה ובין הדיירים/ות.
עיקרי הזכויות:
- הזכות לשוויון וכבוד ללא אפליה בגין דת, לאום, מגדר, מעמד אישי, גיל, עיסוק או מוגבלות.
- הזכות לפרטיות ולחסיון המידע האישי שנמצא בידי החברה, בין שהועבר לה על ידי הדייר ובין שעל ידי גורם אחר מתוך החברה או מחוץ לה.
- הזכות לקבל מידע כתוב ובעל פה, בהתאם לאופן פנייתו של הדייר, לגבי זכויותיו וחובותיו בשפה המובנת לו.
- הזכות לשקיפות ולתיעוד של כל שיחה או מפגש עם עובדי החברה או עם מי מטעמה, לרבות מתן העתק מכל מסמך שעליו חתום הדייר.
- הזכות להיות מיודע בדבר כל הליך הנוגע לדייר ולדירתו.
- הזכות להתגורר בדירה ראויה למגורים מתוך התחשבות במכלול צרכיו הייחודיים של כל דייר.
- הזכות לקבל שירות מקצועי, אנושי, אמין והוגן מצד עובדי החברה או מי מטעמה, מתוך שמירה על רכושו הפרטי והתחשבות בצורכי הדייר.
- הזכות לפרטיות ולשמירה על צנעת הפרט בדירה שבה מתגורר הדייר, גם כאשר מתעורר צורך לבקר בדירה במסגרת השירות.
- הזכות להתחשבות במצבו הבריאותי והתפקודי של הדייר.
- הזכות להתחשבות במצבו הכלכלי של הדייר בגביית תשלומי שכר דירה ועריכת הסדרים לתשלום חובותיו.
- הזכות לערער על החלטות שניתנו בעניינו.
- הזכות והנגישות להגיש תלונות, לרבות אנונימיות.
* השימוש בלשון זכר באמנה נעשה מטעמי נוחות בלבד אך מיועד לנשים ולגברים כאחד.